Home » » Perut Buncit????

Perut Buncit????

Si Boroi ka Si Buyong

Saya ni dulu berat badan paling berat pun 50 kg je zaman2 anak dara. Perut memang flat la ibarat kena gilis lori..

Tapi sejak mengandung anak pertama, konon makan apa sahaja untuk anak dalam perut, masa nak bersalin berat saya menjadi 75kg. Lepas tu memang azab la nak turunkan balik.

Bila peknen anak kedua, memang menjaga pemakanan so terkawal berat. Masa nak bersalin cuma 65kg dadi 55kg. Nampak, berat dah mula banyak bila ada anak.

Bila ada anak kedua, saya mula kurang menitik beratkan pemakanan. Selalu minum air manis yg dibancuh bersama susu pekat. Paling saya suka air kopi capuccino yang orang jual tepi jalan. Hari-hari beli bekas besar.

Hinggalah suatu hari beberapa bulan lepas, saya perasan perut saya buncit. Alamak!!!!!!
Paling memalukan..ada yang ingat saya mengandung. Ini sudah parah.

Sekarang saya berazam untuk kembali ke berat asal iaitu 50kg. Agak-agak mustahil tak dengan umur semakin tua  ni..hehehe

Apa yang saya perlu disiplin ialah:
1. No more capuccino bekas besar
2. Air manis sehari sekali je kalau tingin sangat.
3. Nasi 1/4 setiap kali makan, lebihkan sayur.
4. No more or reduce fast food. Mujur saya mmg tak gemar sosej, fish ball dan seangkatan.
5. Exercise sehari 30 minit ( zumba la paling senang )
6. Supplemen yang sesuai.

Ini je yang saya target sebab kalau banyak2 nk buat takut tak dan.
Bab supplemen, saya amik SET KURUS DOUBLE ACTION SHAKLEE.



Bulan ni saya target akan disiplin follow detox meal plan yang disyorkan di tambah bulan puasa, pasti lebih mudah untuk saya turunkan berat badan.

Cuma saya perasan, ukur lilit pinggang saya dah berkurang dr 35 ke 32.Okla walau tak banyak atleast berkurang bukan bertambah.

Ni baru 4 hari saya konsisten amik SET DOUBLE ACTION SHAKLEE dalam dok culas exercise.

Jom sapa yang nak join saya, tak mau orang dok kata mengandung ka buncit ka dll..
Sementara metabolisme masih tinggi..nanti makin tua metabolisme dah rendah lagi susah nak inch loss..kena amik chinch tea plak.

Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).






Share artikel ini:

Penafian! Segala maklumat mengenai produk di blog ini bukanlah bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

0 comments:

Post a Comment