Home » , » Cara Tingkatkan Sistem Imun

Cara Tingkatkan Sistem Imun

Sistem Imun

Apa pentingnya sistem imun kepada kita? Kalau hangpa belajaq sains masa sekolah dulu, mesti ingat kan.
Sistem imun ni ibarat sistem pertahanan badan manusia yang menahan tubuh badan kita dari serangan bakteria dan virus.
Macam sebuah negara, kalau pertahanan baik dan kuat, selamat lah negara tersebut dari serangan pihak musuh yang nak merosakkan negara itu.

 Sistem imun bukan semata-mata sel darah putih, ia bermula dengan:

 Sistem Pertahanan Luar 

1. kulit

Jangan tak tahu yang kulit sebenarnya merupakan sebahagian sistem imun pada manusia. jadi jangan dok bagi hakis kulit dgn produk bahaya  Ia menghalang tubuh kita dari bahan merbahaya dan cepat bertindakbalas supaya bahan tersebut tidak meresap ke dalam. Tetapi kalau dah terhakis kulit ( nak putih punya pasal), pertahanan luar sudah goyah.

Info Sains : Kulit merupakan organ terbesar dalam tubuh manusia. 

2. mukus
 Bendalir dalam rongga hidung yang menapis bakteria dari masuk ke saluran pernafasan. Kalau ingat lagi dalam kelas Sains, mukus ni juga membantu kita mengesan bau bahan kimia dgn baik.


3. Air mata


Air mata mampu bersihkan mata dari habuk yang masuk ke dalam mata. Sebab tu jangan gosok mata kuat-kuat kalau gatal mata takut ia merosakkan bahagian luar mata.

4. Peluh

Peluh mampu singkirkan toksin berlebihan dalam badan kita. Jika peluh kita berbau busuk menandakan kandungan urea yang tinggi dalam badan kita.
Jadi minum air banyak. Perpeluhan penting untuk menyihatkan tubuh kita.

Sistem Pertahanan Dalaman

Terdiri daripada Sel darah Putih dan juga interferon.

Seperti kita semua tahu, sel darah putih akan menghapuskan virus dan bakteria dari bermaharajalela dalam tubuh kita. Sebelum sel darah putih bekerja, interferon terlebih dahulu mengesan kehadiran patogen ini lalu menghantar isyarat kepada sel darah putih untuk bekerja. Jika interferon kurang, sistem imun menjadi kurang baik.

Interferon ini merupakan bahan protein yang ada dalam tubuh kita. Ia boleh bertindak secara semulajadi atau dengan suntikan ( toksin tinggi dan sesuai untuk pesakit kronik sahaja dan  untuk satu suntikan juga ia amat mahal.)

Disebabkan interferon ini sangat penting dalam sistem imun kita, Shaklee menawarkan produk Nutriferon yang akan bertindak secara semulajadi dan tidak bertoksin.
Bahan utama dalam Nutriferon
Ia merupakan penyelidikan selama 40 tahun oleh Saintis Jepun  bermula dengan 200 jenis herba dan akhirnya berjaya menyingkap 4 jenis herba terbaik sebagai  bahan utama dalam nutriferon.
Nutriferon bukan produk yang cikai, ujian yang mengambil masa selama 40 tahun..jadi produk ini sangat berkualiti tinggi.

Produk yang berkualiti pasti tidak semurah produk rendah kualiti, tetapi amat murah jika kita utamakan kesihatan.
Kebaikan Nutriferon

Inilah wajah saintis yang mencipta Nutriferon
Saintis Nutriferon
Siapa yang memerlukan Nutriferon untuk tingkatkan sistem imun? Sebelum mengetahui siapa yang memerlukan nutriferon, baik kita tengok dulu simpton-simpton yang menunjukkan sistem imun kita lemah.

Simpton lemah sistem imun

1. Mudah selsema
2. Demam
3. Alahan kepada sesuatu ( bukan sebab keturunan)
4. Kalenjer bengkak
5. Ulser
6. Kanser

Punca kenapa Sistem imun lemah.

1. Kurang tidur
2. Stress
3. Diet tinggi gula
4. Ubat-ubatan seperti antibiotik

Selain nutriferon, produk Shaklee yang lain untuk meningkatkan Sistem Imun ialah:
1. Zinc
2. Garlic
3. Vitamin C

Nanti saya akan kupas lebih lanjut mengenai setiap produk diatas termasuk nutriferon.


Harga Retail: RM

Harga Diskaun Saya: RM  (Anda Jimat RM )


*Harga di atas tidak termasuk harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).


Berminat? Hubungi saya segera :
Pn. Salina (SMS/WhatsApp/Telegram : 013-2783475)
Email : pnacuina@gmail.com
Fb : Duniaku Sihat

Penafian! Segala maklumat mengenai produk di blog ini bukanlah bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...