Home » , » 15 SEBAB KENAPA VITAMIN E PENTING UNTUK WANITA

15 SEBAB KENAPA VITAMIN E PENTING UNTUK WANITA

15 SEBAB KENAPA VITAMIN E PENTING UNTUK WANITA

--------------------------------------------------------------------------

Vitamin E dapat membantu memperbaiki tekstur kulit dan membantu untuk menghilangkan berbagai masalah kulit. Tidak heran bahawa semua proses utama produk perawatan kulit menggunakan minyak ini sebagai salah satu bahan utama mereka. 

Minyak Vitamin E mempunyai manfaat berikut kepada kulit :

1. PELEMBAP KULIT :

Minyak Vitamin E sebagai pelembap kulit yang hebat boleh menjadi pengganti yang sihat untuk losyen yang sarat dengan bahan-bahan seperti alkohol dan bahan kimia lain yang dalam jangka masa panjang, boleh menanggalkan kulit anda daripada pelembap semula jadi. Minyak Vitamin E bukan sahaja menyediakan kelembapan yang diperlukan untuk kulit, tetapi kehadiran antioksidan dalam ia memudahkan proses penyembuhan dalam kes kecederaan. Walau bagaimanapun, penggunaan  minyak tulen vitamin E perlu dielakkan kerana ia adalah tebal dan melekit. Pemakaian minyak Vitamin E semasa tidur adalah sesuai untuk penyembuh dan pemeliharaan kulit. Minyak zaitun mengandungi asid oleik, menjadikan kulit lebih lembap untuk mengekalkan kelembapan.

2. ANTI-PENUAAN :

Semakin meningkat umur, pembaharuan sel dan penghasilan kolagen akan semakin perlahan, menyebabkan kehilangan ketegangan dan keanjalan. Manakala diet yang tidak sihat, pencemaran dan pendedahan kepada bahan kimia lagi mencetuskan proses penuaan, menjadikan kulit kendur dan kusam kerana penampilan garis-garis halus dan kedutan. Oleh sebab adanya antioksidan paling berkuasa dalam minyak vitamin E. Pemakaian minyak ini pada kulit muka bukan sahaja membantu dalam menghilangkan daripada garis-garis halus dan kedutan tetapi memastikan kulit wajah sentiasa licin dan tegang.

3. RAWATAN KULIT TERBAKAR (sunburn) :

Minyak Vitamin E juga berkesan meredakan sengatan matahari kecil. Apabila digunakan pada kulit, ia mudah diserap oleh epidermis dan menyembuhkan kerosakan yang dialami yang disebabkan oleh pendedahan kepada sinar ultraviolet. Untuk mengalami kelegaan segera minyak ini harus digunakan dua kali sehari di kawasan kulit terbakar.

4. RAWATAN TOMPOK COKLAT :

Tompok coklat boleh dikaitkan dengan pelbagai faktor seperti kerosakan radikal bebas, penuaan, masalah hati dan lain-lain. Minyak Vitamin E adalah berkesan dalam mencegah dan membaiki kerosakan radikal bebas. Menggunakan minyak ini membantu melicinkan kulit kering dan mencerahkan tompokan tersebut.

  14. PEMBERSIHAN :

Minyak Vitamin E adalah pembersihan bagi semua jenis kulit. Kotoran sel-sel mati dan kekotoran serpihan yang terkumpul pada lapisan atas muka, membuat ia kelihatan kusam dan letih. Menggunakan beberapa titik minyak ini pada bola kapas dan mengelap muka dengan dua kali sehari. Mempunyai kesan pembersihan mendalam pada kulit dengan itu ia memberikan satu cahaya berseri.

15. RAWATAN BAWAH MATA DAN MAKE-UP :

Minyak Vitamin E merupakan pelembap yang hebat. Sesuai untuk digunakan walaupun pada kawasan sensitif di sekitar mata. Jika digunakan pada kulit sekitar mata selepas mandi, ia membantu mencegahan pembentukan garis-garis halus yang lebih dikenali sebagai crow’s feet. Selain itu, ia juga boleh digunakan sebagai make-up remover. Mencelup kapas dalam minyak Vitamin E dan menyapu pada muka untuk membuang semua kesan solekan.

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

SARANAN SAYA UNTUK KULIT JERAGAT:

Sila konsisten pengambilan Vitamin E Shaklee  dan Vitamin C Shaklee.



Hubungi saya untuk dapatkan SET ASAS JERAGAT.

πŸ“±013-2783475

πŸ“±013-2783475

*Harga pos RM10.60 (Semenanjung), RM21.20 (Sabah/Sarawak).







Share artikel ini:

Penafian! Segala maklumat mengenai produk di blog ini bukanlah bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

0 comments:

Post a Comment