Home » » Cara Atasi Masalah Keguguran Rambut dengan Shaklee

Cara Atasi Masalah Keguguran Rambut dengan Shaklee

Elakkan Keguguran Rambut dengan Shaklee

Harini saya nak pegi HQ Shaklee, nak beli syampoo Prosantee. Baru teringat belum tulis artikel pasal rambut gugur pun lagi. Meh sini saya share pasai pa saya nk pakai set syampoo Prosantee ni.

Saya memang mengalami masalah keguguran rambut..lama dah..dan selama itu juga saya mmg mencari produk yg sesuai utk atasi..sampai la saya berkenalan dengan Shaklee baru tau Shaklee ada keluarkan syampoo sendiri.

Shaklee ni dia sangat menjaga mutu produk dia jadi bahan dalam produk dia bukan bahan kimia terlarang..produk dia based on organik selaras dengan motto dia..always safe..always efficient and always green.

Apa bestnya syampoo Prosantee ni.

Dalam rangkaian penjagaan rambut Prosante ni sebenarnya ada dua jenis shampoo iaitu Purifying Shampoo dan juga Revitalizing Shampoo. Yang Purifying tu sesuai untuk mereka yang mempunyai rambut berminyak. Revitalizing tu pulak untuk rambut kering. saya memang sukakan yang jenis Revitalizing ni, sebab ia tak mengeringkan rambut. Kalau Purifying mungkin tak berapa sesuai dengan saya memandangkan ia sesuai jika mempunyai rambut yang berminyak.
Purifying Syampoo
Revitilizing Syampoo
Bila dah pakai shampoo kenalah gandingkan dengan perapi pula. Perapi ni pun ada dua jenis iaitu Lightweight conditioner dan juga Replenishing Conditioner. Baunya harum, bila pakai ni rasa segar je rambut fresh tanpa bau yang tidak menyenangkan. Perapi pun penting juga tau..kalau korang guna shampoo pastikan ganding bersama kawannya iaitu mana-mana perapi barulah rambut tak kusut, senang diurus. Dan juga shampoo ni boleh dipakai setiap hari. 
Replenising Conditioner
Lightweight Conditioner
Rambut ni kan mahkota bagi perempuan dan sebenarnya utk lelaki juga..takkan nak orang panggil awak pakcik kot sedangkan usia baru 20 tahun..malu meh..Yang perempuan bertudung pulak jangan rasa selamat sangat pakai tudung sbb awak bukan bertudung 24jam..jangan sampai bila buka je tudung, alamak aii..dah la bau hapak, kelumumur lagi..dan mcm2 la..so jaga imej kita ok..

Kandungan Bahan Revitilizing Shampoo

Kebanyakan shampoo boleh mendatangkan masalah pada rambut dan kulit kepala, bukan menyihatkannya kerana kandungan bahan kimianya. Rambut kita ni ada minyak semulajadi yang memang diperlukan. Dengan memilih shampoo yang salah anda akan kehilangan minyak semulajadi ni dan lama kelamaan boleh menyebabkan keguguran rambut yang kronik. Ini kerana kekuatan rambut telah tiada. Takut pulak kan, nak bagi rambut wangi dan terjaga dapat pula penyakit.

Kelebihan Revitizing Shampoo ni adalah ia takkan mengeringkan rambut kita walau dicuci setiap hari. Revitilizing Shampoo ni boleh menyihatkan kutikel rambut dan membuatkan rambut jadi lembut.

Revitilizing Shampoo ni juga adalah PH Balance. Apakah PH Balance ni? Maknanya ia tidaklah terlebih berasid dan tidak juga terlebih beralkali. sabun mandi pun ada yang PH balance ni. Maknanya takkan mengeringkan kulit kita.

Revitilizing Shampoo dan Purifying Shampoo Tidak Mengandungi SLS dan SLES.

Ramai ambil maklum pasal kandungan SLS, SLES ni terutamanya. Tapi kena faham betul-betul, ejaannya boleh buat korang keliru. JANGAN AMBIL SLS (Sodium Laureth Sulfate) dan SLES (Sodium Lauryl Ether Sulfate). TAPI BOLEH AMBIL Sodium Lauryl Sulfoacetate. Nampak macam sama tapi tidak serupa ye. Beza sangat antara keduanya ni.

Apa bahayanya SLS ni. Ia seringkali dikatakan boleh menyebabkan kanser pada manusia. Kerana ia adalah bahan pencuci yang berasaskan bahan kimia yang biasa kita jumpa dalam mana-mana bahan pencuci seperti sabun atau shampoo. Susah nak jumpa sabun atau shampoo yang tiada bahan ini melainkan ia organik. Kebiasaannya ia digunakan untuk membolehkan sesuatu produk tu menghasilkan buih yang banyak. Dan berita baik  adalah shampoo prosante shaklee ni TIADA SLS.

Rangkaian shampoo prosante revitalizing dan purifying ni tiada bahan SLS tetapi mengandungi SODIUM LAURYL SULFOACETATE yang selamat digunakan. Kerana bahan ini dihasilkan dari minyak kelapa dan kelapa sawit. Haa tak takut nak guna kan, bahan semulajadi ni. Tiada bahan kimia ye. Ia juga tidak akan mengeringkan kulit korang. Yelah kalau nak pilih syampu pun mestilah pilih yang selamat ye bukan nak kira yang murah je kan. Dan rangkaian shampoo dan perapi prosante ni bukanlah mahal pun. Berbaloi dengan selamat dan berkesan seperti tagline Shaklee.

TESTIMONI

Berminat? Hubungi saya segera :
Pn. Salina (SMS/WhatsApp/Telegram : 013-2783475)
Email : pnacuina@gmail.com
Fb : Duniaku Sihat

Penafian! Segala maklumat mengenai produk di blog ini bukanlah bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...