Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

Jom Tambah Pendapatan

Bila dengar perkataan tambah pendapatan, semua orang nak..tapi bila bagitau kena buat itu ini..terus tak mau. ingat kita ni dok kat syurga ka npa ak dapat sesuatu yang indah dengan percuma? nak masuk syurga pun kena banyak beramal di dunia ni tau..kena berkorban dll..inikan dok kat dunia yang serba serbi tak percuma. mujuq Allah tak caj udara..klu tak utk orang yang malas ni, pakat mati awal sbb malas nak cari duit nak bayar udara. 
( Allah Maha Penyayang walaupun pada hambanya yang malas cuma Allah tak suka orang yang malas.)

Kawan-kawan..

saya dulu join Shaklee sebab produknya..tak terpikiaq pun nak cari duit lebih dengan Shaklee..tapi bila tgk dengan Shaklee kita boleh buat banyak kebaikan, dari sekadar nak pakai produk, saya sedang berusaha untuk membantu kawan-kawan termasuk diri saya dengan :

1. menjaga kesihatan dengan produk yang selamat
2. menjana pendapatan pasif
3. mendapat pahala apabila kita membantu insan-insan sembuh dari masalah kesihatan
4. mendapat pahala dengan membantu insan keluar dari masalah keewangan

Macamana nak jana pendapatan melalui Shaklee?

1. mesti kena daftar keahlian dulu. 

Ada banyak cara untuk jadi ahli Shaklee samada secara berbayar atau percuma (ini cara saya.)

a. Kalau berbayar.

Anda cuma perlu bayar keahlian sebanyak RM68.90 dan akan diberi satu beg berisi buku panduan, buku polisi, borang-borang, manual dll yang dipanggil oppurtunity kit. 

Bila anda sudah aktif, anda akan diberi password dan Id utk log in ke www.shaklee2u.com. Dalam website ni anda akan boleh membeli secara online sendiri, mendaftar keahlian, melihat jadual aktiviti anjuran Shaklee, promosi bulanan dll.

b. Percuma keahlian

Anda perlu membeli sebanyak 200uv untuk mendapat keahlian secara percuma. Hello..RM 68.90 tu pun banyak tau.. boleh beli alfalfa, carotomax dll dengan harga tu. Since saya ni sayang duit, saya pilih join ahli dengan percuma. 

Apa yang perlu saya buat ialah mencari pelanggan yang ingin membeli produk Shaklee. jadi bila dikumpul belian dari pelanggan termasuk belian saya, dapatlah 200uv ( lebih kurang RM600 lebih). So, saya dapat jadi ahli dan dapat barang.

2. Pemasaran/ Iklan

Dah nama pun nak buat bisnes, pertama sekali kena war-warkan pada orang sekeliling yang kita adalah Shaklee Distributor ( pengedar Shaklee). Mulakan dengan orang yang terdekat. Kalau orang tak tahu kita ni buat bisnes apa, mcmana diorang nak bantu dan beli produk dari kita kan..

Malu arr nak war-warkan keahlian ni..malu ye..duit nak? klu duit nak..malu tu buang jauh2..bila kita susah ada sapa tolong ? tak dak sapa la..yang akan tolong kita adalah diri kita sendiri. kalau baloq liat ( pemalas nak mampuih)..jangan dok mimpi berangan nak duit banyak..saya pun tak dapat nak tolong orang yang malas ni sebab bagi la idea banyak mana pun takkan berhasil.

Banyak kaedah nak iklankan diri ni..paling mudah facebook. dari hari-hari hangpa dok update status ntahapa2 yang tak da untung melainkan sia2 semata2..baik hangpa iklankan diri hangpa ( sebagai pengedar Shaklee, produk2 Shaklee, promosi dll). Mula2 memang rasa mcm segan.. tapi lama2 ok la..oo..  dok update status teringin nak laki/wanita baik,hensem dll tak malu pulak..hmmm

3. Kelas Ilmu

Nak jual produk kena ada ilmu. Karang orang tanya psl satu2 produk, nak ckp apa klu tak tahu..jgn jujur tak tentu hala..jadi apa2 hal..kena study..bukan mcm study nak amik SPM..atleast kita tahu psl produk kita nak jual..kata bisnes..so bisnes la betul2.

Nak dapatkan ilmu ni, kena la join kelas yang dianjurkan. Kadang-kadang tak sempat sbb sangat busy..anda boleh tanya upline anda dan juga paling mudah mr google..habaq la nak tanya pa..semua ada..cuma nak ke tak nak ..itu ja.

4. Hubungan dengan Tuhan

Ini yang paling utama. Kita berusaha bagai nak rak..siang malam tak tido tapi hubungan kita dengan Allah zero, minta maaf...kita takkan senang dan berjaya. Jadi..tolong jaga hubungan dengan Allah..in sha Allah semua akan bergerak ikut perancangan Allah sbb Allah asebaik-baik perancang. Kita hanya mampu berusaha. Antara amalan yang wajib anda lakukan jika ingin keberkatan rezeki:

      a. Solat di awal waktu
      b. Solat tahajud setiap awal pagi
      c. Solat Dhuha setiap hari.
      d. Amalkan surah Waqiah
      e. Amalkan al-mathurat pagi dan petang
      f. Banyakkan sedekah.

Sedekah ni jangan tunggu kaya baru nak sedekah..tapi sedekah lah in sha Allah ko akan kaya. Sedekah ni banyak cara, tak semestinya dengan duit. boleh jadi dengan senyuman, pertolongan dll..yg penting ikhlas.. Allah tu Maha Penyayang, Maha Adil..Dia pasti nampak kesungguhan kita nak perbaiki hidup..cuma kita je zalim dengan diri kita..tak nak berusaha..nak mudah ja..klu boleh syurga pun nak masuk tanpa beramal..

Bila dah jadi ahli Shaklee..apa jenis pendapatan yang akan anda dapat?

1. Bonus point (uv)

Bagi setiap pembelian, setiap produk ada uv masing-masing. Bonus point diberi berdasarkan point terkumpul secara bulanan. Minimum adalah 150 uv. Sila rujuk jadual di bawah untuk mengetahui bonus diperolehi melalui point terkumpul.

2. Keuntungan Runcit

Bila dah jadi ahli Shaklee, otomatik dapat beli harga ahli iaitu kira-kira 8-25% (bergantung kepada produk) lebih murah. Dari situ, anda boleh jana income dengan menjual harga runcit kepada pelanggan anda.

3. Leadership Bonus

Kadang-kadang bila dah lama join Shaklee, ada kawan2 berminat nak join melalui kita, so, bila mencapai tahap tertentu anda layak mendapat bonus leadership.

Lagi satu, sekarang ni masih berlangsung program YES, elok sangat bagi yang nak menambahkan pendapatan join program ni. Sila rujuk artikel ini berkaitan YES program.

Banyak lagi sebenarnya kebaikan dan peluang yang anda dapat bila join Shaklee, nak tahu lebih lanjut hubungi saya na.. cukup la kot utk arini membebel..

Berminat? Hubungi saya segera :
Pn. Salina (SMS/WhatsApp/Telegram : 013-2783475)
Email : pnacuina@gmail.com
Fb : Duniaku Sihat


Share artikel ini:

Penafian! Segala maklumat mengenai produk di blog ini bukanlah bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlaku sebarang masalah atau kemudaratan hasil daripada bacaan di blog ini Terima kasih..

0 comments:

Post a Comment